אסופה של מאמרים בנושאי ביבליותרפיה, פסיכולוגיה וספרות מכתבי עת ובלוגים ברחבי הרשת.

  A collection of resources on Bibliotherapy, Psychology and litrature 

On Fiction The Psychology of Fiction

On Fictionבלוג קנדי על הפסיכולוגיה של הספרות הבדיונית, בעריכת קית' אוטלי (אוניברסיטת טורונטו) וריימונד מאר (אוניברסיטת יורק). הבלוג סוקר מחקרים פסיכולוגים הנוגעים לספרות, קריאה ונושאים קרובים. בלוג שמטרתו היא לפתח את ההבנה הפסיכולוגית של הספרות – איך נוצר טקסט בדיוני וכיצד סיפורים משפיעים על קוראים.

לא סיפור לילדים מאת מיכל שלו - אלכסון

לא סיפור לילדים – מאמר מאת מיכל שליו במגזין האינטרנטי "אלכסון". הכותבת בוחנת את נושא התכנים המפחידים במעשיות הילדים, ועוסקת בשאלה האם הורים מודרניים, שמאופיינים בנטייה לגונן על הילדים שלהם, צריכים בכלל להמשיך ולספר לילדיהם את המעשיות המפחידות המלאות בתכנים מאיימים.

ג

ג'וזף קמפבל (Joseph Campbell) (1904-1987), מגדולי חוקרי המיתוסים בעולם. שני ספריו שתורגמו לעברית הם "כוחו של המיתוס" ו"הגיבור בעל אלף הפנים". קמפבל הראה לעולם כיצד כל המיתוסים השונים בעולם חולקים את אותו מבנה מיתי בסיסי, ועד כמה מבנה זה מרכזי בפסיכולוגיה האנושית. עבודתו של קמפבל היתה להחזיר את התודעה המיתית לעולם שנדמה ששכח את המיתוסים שלו. הכתבים, ההרצאות וההקלטות שהשאיר אחריו מרתקים ומעוררי מחשבה. ניתן לרכוש הקלטות של הרצאות של קמפבל באתר הארכיון שלו. כעת ניתן גם להאזין ל48 שעות של הרצאות שלו בחינם.