שלום, שמי יואב כהן-מנור ואני מטפל בהבעה ויצירה.

גישת הטיפול שלי היא ביבליותרפיה, שהיא פסיכותרפיה באמצעות טקסט. זוהי גישה פסיכודינאמית הרותמת את הכוחות היצירתיים של האדם אל התהליך הטיפולי. הטיפול הביבליותרפי עושה שימוש באמנות הסיפור כדי לאפשר למטופל לפגוש צדדים חבויים בנפשו, במטרה להתמודד עם קשייו, באווירה מוגנת ובטוחה.

 

"כשאנחנו רוצים להכיר אדם, אנחנו שואלים 'מה הסיפור שלו – הסיפור האמיתי הכי פנימי שלו?' – כי כל אחד מאתנו הוא ביוגרפיה, סיפור. כל אחד מאתנו הוא עלילה ייחודית, הנבנית ללא הרף, באורח לא מודע, על ידינו, באמצעותנו ובתוכנו… מבחינה ביולוגית ופיסיולוגית אין בינינו הבדלים רבים; מבחינה היסטורית – כסיפורים – כל אחד מאתנו יחיד ומיוחד במינו."
(אוליבר סאקס, "האיש שחשב שאשתו היא כובע")

 

אני מאמין שכל אדם הוא סיפור ייחודי וחד פעמי,
ושלכל אדם מגיע להיות הסופר של סיפור החיים שלו, והזדמנות לכתוב סיפור חדש.

איך זה נראה בחדר הטיפול?

הטיפול הביבליותרפי הוא ממוקד אדם, ולפיכך הוא מגוון ומשתנה בהתאם לאישיותו של המטופל, העדפותיו, כוחותיו וצרכיו.
ישנם מטופלים הנעזרים בחשיבה נרטיבית על מנת למצוא משמעות בסיפור חייהם.
אחרים מוצאים שקל להם לבטא את עצמם, לגלות ולהתגלות, בעזרת כתיבה יצירתית.
ויש הנעזרים בסיפורים או שירים כדי להתקרב אל עצמם.

בנוסף למבוגרים, אני מטפל גם בילדים ונערים.

טיפול בילדים 

ילדים מתקשים לבטא את רגשותיהם במילים. אך הם מבטאים את עולם בעושר רב דרך משחק ודרך המצאת סיפורים ומשחקי דמיון.  כוחות הדמיון והיצירתיות שבכל אחד הם הכוחות העוצמתיים ביותר לקידום התפתחות וגדילה ופתרון של קשיים רגשיים. לכן טיפול רגשי הוא אפקטיבי ביותר כאשר הוא רותם את היצירתיות של המטופל.לכן עבודה עם ילדים נעשית בעיקר בשילוב של ביבליותרפיה עם טיפול במשחק.

כדי להגיע אל נפשו של הילד יש לדבר בשפה שמדברת אל ליבו. לכן הטיפול מותאם לעולם התוכן של המטופל. לדוגמה- עבודה באמצעות גיבורי על ודמויות קומיקס בעבודה עם ילדים ומתבגרים.

אני מאמין שאפקטיביות הטיפול נתרמת מעבודה מקיפה והוליסטית. לכן אני שמח לשתף פעולה עם מטפלים מתחומים מקבילים (רופאים, פסיכיאטרים, תזונאים, מורים וכו') ליצירת תוכנית עבודה אינטגרטיבית.

 


 

אם אתם מרגישים שאתם לא מבינים את סיפור החיים שלכם, שאתם נמצאים בתוך סיפור שהתנפץ ושרוי בכאוס, או שאתם מרגישים שאתם חיים חיים של מישהו אחר – אני מזמין אתכם להתקשר.
052-3344910

 


 

רקע מקצועי ואקדמי

אני בעל תואר שני (מ.א.) בביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה, וכן בעל תעודת מטפל בביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה.
יש לי תואר ראשון (בהצטיינות) בספרות ותרבות עברית מאוניברסיטת תל-אביב, וכן אני בוגר מסלול כתיבה ותסריטאות בבית ספר לאמנות "קמרה אובסקורה".

אני מתעניין במיוחד במורכבות הפסיכולוגית של הקשר בין אבות וילדיהם, ובעבודת התזה שלי "אב, בן והסיפור שלהם- סיפור משותף ככלי ביטוי נרטיבי של יחסי אבות ובניהם המתבגרים" חקרתי את האפשרות לטיפול משותף לטיפוח הקשר בין אבות ובנים מתבגרים.

הניסיון הטיפולי שלי כולל טיפול במבוגרים, בנוער ובילדים, לצד הדרכת הורים והנחיית קבוצות (ילדים ומבוגרים), במסגרות בריאות הנפש ובמסגרות חינוכיות.
כיום אני מטפל במסגרת חטיבת ביניים שבח מופת בת"א, ותיכון אמירים בראשון לציון,בנערים ונערות מהחינוך הרגיל ומהחינוך המיוחד הסובלים מקשיים רגשיים שונים.

בנוסף, אני מטפל בקליניקה פרטית בתל-אביב, ובקליניקה פרטית בראשון לציון.

אני חבר בי.ה.ת – האגוד הישראלי לתרפיה באמצעות הבעה ויצירה.

יואב כהן מנור
יואב כהן מנורמטפל בביבליותרפיה, .M.A

קליניקה תל אביב

רח' אחד העם 89,
(קרוב לתיאטרון הבימה)
מרכז ת"א

קליניקה ראשון לציון

רח' הנופר 18
קריית ראשון (מערב)